четвъртък, 6 октомври 2011 г.

Проект двадесет ръкоделия

Идеята дойде от Тони. В поста си тя пита: "кои са нещата, които наистина обичате да правите?" и продължава, като предлага да превърнем някоя от любимите си дейности в своеобразен проект.
Толкова ми трябваше, за да се развие в ума ми сериозна мисловна дейност. Книгите, разбира се дойдоха на първо място. Но да правя проект с четене на книги, някак не ми звучеше добре. И без това ги чета, и без това споделям тук впечатленията си от тях. Освен това, да чета заради проект, ми се струва, че ще се унищожи спонтанността на самото четене и избора на книгите. С филмите, нещата стоят по същия начин. Готвенето, много ме изкуши, като вариант, но ми се видя прекалено стандартно. И без проект си готвя ден след ден. Най- ми хареса идеята за проект включващ различните успешни или не толкова неща, които сама да изработя в някаква степен. Винаги съм обичала да върша нещо с ръцете си. Да плета, да шия, да си правя разни дребни аксесоари или дори само да поправя дреха или пришия копче. В последно време най-вече заради лавината от идеи с които може да те залее нета все по-често се захващам с подобни ръкоделия.
Както правилно е предложила Тони, ограничение във времето по-добре да няма, но за да има проект, той трябва все пак да има начало и край, така че ограниението ще е в количеството. Двадесет ръкоделия от съвсем произволен вид ми се струват една чудесна бройка. Няма да се ограничавам само с плетива или бродерия. Плановете за едно или друго нещо, което искам да направя бяха добре дошли и скоро след оформянето на идеята в ума ми се появи и списък:

1. Да / до/ избродирам, рамкирам и окача тази отдавна започната миниатюра на Майкъл Пауъл:

Източник на снимката: мрежата

2. Да оплета шал към току що завършените калци на малкото ми дете.
3. Да избродирам тази купена съвсем наскоро великденска покривка, нищо, че от Велик ден ни дели цяла зима.



4. Да направя скрапбук Коледни картички.
5. Да оплета ръкавици за мен и двете ми деца. А, да и онези чорапи за Георги, които му обещавам от пет години.

Източник на снимката: Ravelry

6. Може би най-амбициозното и вероятно за неуспех начинание: Да направя тази миниатюрна етажерка, за да може колекцията от мачбокс колички на моя мъж да не стои вече върху шкафа му, а на осигуряващо нужното й внимание място.

Естествено, не планирам да е толкова сложна и раздвижена. Постигането на нещо по-просто и симетрично ще е повече от задоволително. В ума ми се въртят неща, като лепило за дърво и парчета предварително нарязано пе-де-че.
Източник на снимката.


 7. Да си направя гривни, като тези:

Източник на снимката: Pinterst

Източник на снимката.

Източник на снимката: Etsy


8. Да си оплета чанта.

Източник на снимката.

Източник на снимката: Ravelry
9. Да си направя перлено колие.

Източник на снимката: мрежата.

10. Да декорирам тиква със салфетъчна техника за партито за Вси светии на малкото ми дете.
Боядисаната тиква дали може да се яде?
Източник на снимката.

11. Да направя друга тиква, от книга. Жерви имам достатъчно. Мога да избирам между партизанска литература, Мъжът и жената интимно и Ръководство за автомобилния и тракторния монтьор, примерно.

Източник на снимката.
12. Да направя коледна украса от папие маше.

Източник на снимката.

13. Да декорирам със салфетъчна техника този безличен и направо грозноват поднос.


14. Да си оплета шал.

Източник на снимката: Etsy
 15. Да направя коледен календар. 
Източник на снимката. 
16. Понеже крайна дата за проекта няма и защото силно вярвам, че Дядо Коледа си върши работата добре, мога спокойно да включа: Да ушия първия си куилт.

Естествено, далеч съм от мисълта, че мога да постигна съвършенството на

17. Да довърша започнатата плетена дрешка на кучето, която съм му обещала от предната зима. Розовото, с което го обличаме никак не е неговия цвят.

18. Да оплета на една кука панер за списания, кълбета и всякакви други.

19. Да започна най- после, поне да започна, гоблени на така любимите ми Heaven And Earth Designs. Някой от тези, примерно,

без значение колко години ще мо отнеме и,

че ще е делото на живота, а вероятно и на очите ми.  
20. Да снимам описвам и публикувам всичко това.




П.П. Да, заформят се към десеттина години изпълнение на проект.


4 коментара:

  1. Десетина най-малко :))!
    Много амбициозна програма-проект,Рени,страхотна хрумка!Бе и едно от всичко това да направиш,все е нещо,нали?!Първата от чантите е много яка,хвана ми окото!Предлагам да започнеш с нея!Успех!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря ти, Елексирче :) Четеш ми мислите, ще знаеш. Имам подходящия конец за тази чанта, че даже и дръжките.

    ОтговорИзтриване
  3. Рени, много амбициозен проект! Доста от нещата много ме впечатлиха, наистина много! Както казва Роси и едно да успееш да направиш, пак е нещо :) Ние ще ти стискаме палци с течение на времето да изпълниш всяка една точка от списъка :)
    Поздрави и усмихнат и успешен ден!

    ОтговорИзтриване
  4. От Гаргата:
    категорично не ми дава да пускам коментари в блогър, ето моя към ръкоделията ти, пусни го от мое име,
    боядисаната тиква вероятно става за ядене, все пак зависи с какво точно я боядисаш.
    книжната тиква я направи с партизанската л-ра, запази тази класика в жанра - "мъжът и жената интимно" за коледната украса - нали има и каритнки :))
    и щом можеш да плетеш на една кукЯ, имам един подпроект за теб, ще ти го броим като бонус, ако не изпълниш някой от останалите ;)

    ОтговорИзтриване