вторник, 29 декември 2009 г.

Моторите на моя мъж

BMW-то или, ако трявба да съм точна BMW k1200rs. Това е най-удобният мотор, на който съм се возила. В интерес на истината, даже заспивала. Нещо, което много притеснява Георги. Седалката ми е точно колкото трябва широка и колкото трябва дълга, така че да мога да седна удобно назад, да се облегна на гърба на Георги и да си осигуря хубаво пътуване, без болките в гърба или в коленете. BMW-то е иделания вариант за дълъг път. Пътуването на него не ме изморява, а когато пътя позволява можеш да го изръчкаш и да се насладиш на прилично висока скорост. Абе, обичам го тоя мотор. С него сме направили най-дългите си пътувания.

CBR - а беше първия с който се срещнах. Е, Георги беше на него. Той не спира да твърди, че съм го харесала заради мотора. Не е сто процента прав. Специалното на тоя мотор, освен, че на него за първи пътувах залепена за Георги е ауспуха Йошимура. Този ауспух вади най-мелодичния и запомнящ се звук. Лек и напевен, не нисък и грамовен, както на MT-то. Георги тогава имаше един вреден навик. Докато аз работех, а той бродеше по пътищата, на търгване минаваше под прозорците на офиса и даваше повечко газ. Толкова, че да го чуя. Много жестока постъпка от негова страна. С тоя мотор паднах за първи път. Болеше ме повече от драскотините по машината, отколкото по мен.

Yamaha - та MT01. Не беше, като никой видян от мен мотор до сега. Когато го видях за първи път, 30 минути не можах да си сваля усмивката от лицето. Безспорно най - красивия мотор, който сме имали. Когато се качих за първи път, въпреки що годе приличния си стаж на возеща се, щях да се изсипя на асфалта. Толкова не очаквах бързото и рязко дръпване, когато тръгва. На него се возя хваната за Георги. И понеже тук мисля, женското бръщолевене не върви, ще цитирам нещо, което Георги ми прати на пощата, преди време. Намерено предполагам в нет-а.
" Една гениална идея – да се съчетаят високотехнологичен 1670-кубиков V-образен двигател с алуминиево спортно шаси и окачване и спирачки от най-модерен вид – не е ли това революция в спортния мотоциклетизъм?! Няма втори като MT-01: внушителен двигател, генериращ чудовищен въртящ момент за гигантско ускорение, спортно шаси, което разсича завоите, пулсиращ ауспух, докарващ до екстаз слуха и величествен, спиращ уличното движение стил"

Другата ни, първата Yamaha в семейството на нашите мотори беше Yamaha Super Tenere. Първият мотор, с който пътувах за по-дълго и най-любимия на Георги, подозирам. С него минахме един от най-красивите маршрути. По черно от село Ягодина до Триград, точно над ждрелото. Товарили сме го като катърче, тоя мотор. Не се оплака нито веднъж.

Последния в списъка, не и по значение - Honda XR, май... Георги ще се сърди за този целия пост , и за многокократното споменаване на името му, но ако греша за мотора, чакат ме много по-сериозни неприятности. Моята роля тук е на наблюдател и фотограф. С първото се справям по-добре.


Няма коментари:

Публикуване на коментар