сряда, 6 октомври 2010 г.

Книгите " най".

Най- значимите, с най- новите за мен идеи. С най- неочакваното въздействие. Които са оставили най- ярка следа в ума ми. Тези, след които аз, животът, любовта, четенето, светът сме придобивали нов вид, смисъл, измерения.
Ужасно е трудно да избера само десет от тях, затова измислих правило - първите десет, за които се сетя. По- труден от избора е само коментарът и този път ще го пропусна.

1. Кланица 5
2. Спускане от върха
3. Трима другари
4. В омаята на преображението
5. Параграф 22
6. Цар Плъх
7. Самите богове
8. Последна любов
9. Трима мъже в една лодка
10. Тайнственият пръстен *

Удължавам удоволствието с детския еквивалент.
1. Емил от Льонеберя
2. Братята с лъвски сърца
3. Дългото пътуване на Нилс Холгерсон из Швеция
4. Романи за деца
5. Момо

В България трите новели Пръстенът на Льовеншолдови, Шарлоте Льовеншолд и Ана Сверд са издадени заедно, в една книга с това заглавие.

2 коментара:

  1. Кланица 5 е най-великото творение на Вонегът. Освен него съм чел Самите богове ( на Айзък Азимов, нея имаш предвид, нали?), Парграф 22, другите не съм ги чел. Дори "Цар Плъх" на Клавел се седи така от много време непрочетена, въпреки препоръките :oops: Може и да си взема бележка от теб :)

    ОтговорИзтриване
  2. Айзък Азимов имах предвид, да. Реших,че книги, като тия нямат нужда от уточнение на автора. Кланица 5 наистина е велика, а колкото до останалите, какво чакаш, взимай бележка. :)

    ОтговорИзтриване