сряда, 21 декември 2011 г.

Още от коледно - сладкишния маратон.

За трети епизод в маратона по печене на коледни сладкиши избрах бишкоти. По-точно бишкоти със сушени плодове, бял шоколад и тиквени семки.
Едно, могат да отлежават до Коледа, второ, не съм правила до сега. И най-важното трето. Имах намерение да правя щолен, но...Втози мой голям европейски град не можах да намеря марципан. Не ми се ходеше до някой от хипер маркетите в крайните квартали за кутийка марципан, а в широкия център на града не само, че няма подобен продукт, а продавачите масово нямат идея за какво иде реч и предлагат разни десертни блокчета, когато ги попиташ за него. Ограмотих част, за друга нямах никакви шансове, но така и не се сдобих с марципан. Реших, ще си направя. Рецепти има и при Йоана и при Ирина,  смлени бадеми, пудра захар, белтък, колко му е. Е, оказа се, че не е точно така. Дали бадемите ми бяха едри, дали белтъците в повече, или разбиването малко, но марципан не се получи, само гъста каша.
Нямах никакво намерение да се тръшкам за неуспеха, особено на фона на не малкото успешни сладкишни начинания в последните вечери, така, че решението си дойде съвсем естествено.



Попаднах на рецепатта в Кулинарни мисли и разни други неща. Пределно лесна е. Даже неочаквано лесна за мен. Не зная защо бях останала с впечатление, че приготвянето на бишкоти е висш пилотаж. Или съм била с грешно впечатление, или е сработил късмета на начинаещия защото според Гаргата са се получили много добре. Моето мнение ще го споделя след Коледа.

За бишкотите са ви необходими:
3 ч. ч. бяло брашно;
2 ч. л. бакпулвер;
1/2 ч. л. сол;
1 ч. ч. захар
3 големи яйца
2 с. л. олио
2 и 1.2 ч. л. ванилов екстракт
80 гр белени тиквени семки, сурови или 3/4 ч. ч.
100 гр сушени червени боровинки. При мен беше микс от папая, боровинки и стафиди.
100 гр от любимият ви бял шоколад
 Освен това, в моята смес имаше и 100 гр ситно смлени бадеми.

Загрях фурната на 14о градуса с вентилатор.
Използвах бадемово - захарно - белтъчената каша и към нея прибавих яйцата и разбих много добре, до побеляване. Прибавих олиото на капки, а след това и пресятото брашно със солта и набухвателя. Тестото става тежко и моят миксер не можеше да го бърка, за това продължих с шпатула. Последни добавих сушените плодове, семките и наситнения шоколад. С навлажнени ръце оформих две "саламчета" в тавичка, върху хартия за печене. Тестото е лепкаво и единственият начин да се получи са мокрите ръце.
Пекох около 30 минути, докато започна да получава приятен захар. Изстудих, нарязах на филийки и отново запекох на същите градуси. 


Бишкотите се харесаха не само на Гаргата. На куча не му е позволено да опитва, но милия, беше готов и с поглед  да ги мести, само и само да докопа някоя.

2 коментара:

  1. Рени, страхотни са ти бишкотите! Аз за първи път миналата година приготвих такива и много ми харесаха, затова тази година съм се подготвила с 2 вида. С удоволствие си взимам една и от твоите и отивам да си я топя в млякото :))

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване