събота, 19 декември 2009 г.

Една история, два филма.

Личността на Габриел Шанел, винаги е правокирала любопитството ми. Искам да разбера, какво я е направило кралицата на стила и елегантността, да знам, какъв човек е била. Заради това с огромен интерес затърсих из мрежата " Коко преди Шанел". Оказа се, за мой срам, че филмите са два, а аз не съм знаела за другия. Другият е с Шърли Маклейн , в ролата на възрастната Коко Шанел и е първи, като излизане на екран, казва се " Коко Шанел". Изгледах "Коко преди Шанел" преди "Коко Шанел". Двата филма много си приличат, разказват за една и съща личност, в един и същ период от живота и. "Коко Шанел" ми хареса повече. Харесвам Одри Тоту, тя беше много убедителна Габриел, а после Коко. Абсолютно неизвестната Барбора Бобулован не и отстъпваше, по мое мнение. Безспорната ми фаворитка в това Коко-Шанелово множество обаче е Шърли Маклейн. Любимка ми е от много, много време. Още от "Гамбит". За мен тя беше влязла напълно в кожата на дизайнерката, променила напълно женското облекло. И двата филма показват силното желание на Коко да бъде богата и да живее във висшите класи, абсолютното и пренебрежение към статуквото в положението на жените и най-вече в начина им на обличане. В "Коко преди Шанел" беше отредено много малко място на работата на Коко Шанел, като дизайнер. Аз искам да науча повече точно за тази част от живота и и заради това "Коко Шанел" ми хареса повече. Изумително е, как с един замах тя прекроява женската мода и и дава съвсем нова насока. В единия случай, махайки оковаващите корсети, в друг избирайки евтино жарсе за женските облекла. Оказва се, че дизайнерката, която си е служила с майсторски с иглата, не е ползвала никога хартиени шаблони за кройки. Крояла е дрехите направо върху моделите. Основните и стремежи били простота и удобство, а най-важният: " ..жените да се обличат заради себе си, не заради мъжете" Малката черна рокля първоначално е била траурна, ушита от нея заради смъртта на най-голямата любов в живота и. Някои реплики на възрастната Коко толкова ми харесаха, че дори си ги записах:
"Никога не съм била разумна!Никога!Мразя дори думата!Кара ме да се чувствам мъртва отвътре"
"Свободата никога не е извън мода"
"Единственият човек, на когото дължа благодарност, е на мен самата.Това е "Шанел"
"Силата се гради от провалите, не от успехите.Бях силна от плуване срещу течението."
"Една жена може да бъде натруфена, но никога прекалено елегантна."


Няма коментари:

Публикуване на коментар