петък, 10 декември 2010 г.

Коледни щрихи, втора част.

Винаги съм знаела, че не съм творец. За сметка на това съм се старала да повтарям добре и старателно нещата направени от истинските творци.

Коледа 2010.
Идея за коледната украса, както и много други намерих в кокетното и уютно виртуално ъгълче на Мариета. Отида ли в Етрополе, задължително ще го посетя и реалното й магазинче. Материалите, Фимо, форми за сладки и цветна панделка са повече от достъпни. Да не забравя точилката! Отделеното време беше пренебрежимо малко, а резултатът - семпло коледно дръвче, вече радва погледа на Гого.

Коледа 2010
Коледа 2010.
Рецептата за линцер сладките си харесах при Ladybug.

Линцер сладки.
Тези сладки са доказателство, колко гениални, в случая вкусни могат да бъдат простите неща. За тази поезия от маслен вкус и бадемово-лимонов аромат са ви нужни:
Линцер сладки
 50 гр. лешници/орехи (аз сложих бадеми);
225 гр. бяло брашно;
75 гр. захар;
150 гр. масло, нарязано;
ситно смляна кора от половина лимон, (аз добавих и от портокал);
1 жълтък;
Малиново сладко за слепване ( моето беше от кайсии, лично производство)
Пудра захар за поръсване
Смиламе ядките. Смесваме брашното и захарта в купа. Добавяме маслото, нарязано на ситно, и с ръце месим до получаването на ситни трохи. Прибавяме смлените ядки, кората от лимона и жълтъка. Отново месим се до еднородно тесто, което престоява за около час в хладилника.След, като тестото е престояло в хладилника, загряваме фурната на 180 градуса.* 
Разточваме тестото на не много тънка кора, леко чупливо и лепкаво е, но се работи лесно. Печем в загрята фурна около 15-20 минути. Опечените и изстинали бисквити слепване две по две и поръсваме с пудра захар.  
Аз предвидливо удвоих дозата и след като ги слепих ми се получиха към тридесет божествено крехки, уханни бисквитки.
Линцер сладки
* Казвала съм и преди, винаги пека с вентилатор и за това свалям 20 градуса от температурата за печене дадена в оригиналната рецепта. До сега тази стратегия не ме е проваляла.

3 коментара:

  1. Само да изляза в отпуска..само сладки ще пека:))))и тези ще изпробам.
    Окрасата е 6 точки:)

    ОтговорИзтриване
  2. Онди, тези свършват много бързо, да знаеш :))

    ОтговорИзтриване